Chihuahua handboek

Review: Het complete handboek voor de opvoeding, training en verzorging van een Chihuahua.

In deze review zal ik jou mijn eerlijke mening en ervaring geven over het handboek van de Chihuahua. Daarnaast geef ik een korte beschrijving van de bonus boekjes en vertel ik ook wat over de ervaring en meningen van andere lezers. Het Chihuahua handboek is geschreven door Peter Plasman. Wie dat is kun je hieronder lezen. Dit betreft een E-boek die gelijk na aankoop te downloaden is.

Wat komt er aan bod in het Chihuahua handboek?

Dit handboek van de Chihuahua bestaat uit slechts 49 bladzijden. De meeste bladzijden staan bomvol informatie, maar het handboek is aanzienlijk kleiner, vergeleken met de andere handboeken over honden die ik reviewed heb.

In dit handboek kun je erg veel informatie vinden over de Chihuahua. Het begint met een behoorlijk stuk geschiedenis gevolgd door het kopen en in huis halen van een Chihuahua pup. Peter Plasman gaat hier redelijk diep op in. Vervolgens gaat het over de meest belangrijke trainingen.

Chihuahua handboek

Het tweede gedeelte van het boek gaat voornamelijk over de opvoeding en verzorging van de Chihuahua. Het gaat hier o.a. over verschillende soorten eten, uiterlijke verzorging en ongewenst gedrag. Daarna komt er een groot stuk over de voortplanting van de Chihuahua. De schrijver gaat hier dieper op in dan ik had verwacht. Dit heb ik zo nog niet terug gezien in de andere handboeken. De laatste bladzijde bestaat uit een nawoord, handige websites over de Chihuahua en wat informatie over de schrijver.

Let op: Hier vind je gedetailleerde informatie over alle hoofdstukken!

Bestel nu snel en krijg er 5 GRATIS exclusieve bonussen bij!

De bonus boekjes die je er gratis bij krijgt.

Als je het Chihuahua E-boek koopt krijg je er ook nog 5 gratis bonus boekjes bij met informatie over de Chihuahua. Wat je kunt verwachten van deze boeken kun je hieronder lezen.

Je hond de baas. Handleiding om probleemgedrag van je Chihuahua op te lossen.
Dit eerste bonusboekje bestaat uit 29 bladzijden. Het boekje gaat grotendeels over de leiding nemen over je hond, en roedel mentaliteit. Het gaat er over waarom je de alfa over de hond moet zijn en hoe je de hond moet corrigeren, indien nodig. Daarnaast gaat het ook over probleemgedrag bij je Chihuahua en hoe je hiermee omgaat. Het gedeelte over de leiding nemen is leuk om door te lezen. Het gedeelte over probleemgedrag heeft wat overlap met het hoofdboek. De inhoudsopgave van het boekje klopt niet helemaal, maar dit is geen groot probleem.

Je hond de baas Chihuahua handboek
Succesvolle tips voor de verzorging en training van je puppy

Onmisbare informatie over puppies in een notendop. Succesvolle tips voor de verzorging en training van je puppy.
Dit is een klein boekje met maar 14 bladzijden. Het boekje is oké, maar naar mijn mening niet geweldig. De meeste informatie uit dit boekje kun je ook vinden in het hoofdboek. Dit boekje gaat over het kiezen van de juiste hond voor jou. Daarnaast gaat het over wat je puppy nodig is zoals een slaapplaats en speeltjes. Daarnaast vind je nog wat informatie over voeding en basiscommando’s.

Honden training geheimen. Ontdek de geheimen van professionele hondentrainers.
Dit boekje is op een leuke manier geschreven en bevat weetjes en leuke informatie. Het bestaat uit 27 bladzijden verdeeld over 17 hoofdstukjes. Zoals de naam al zegt gaat het over de training van je hond. Het gaat over zowel fysiek, als mentale training. Wat ik goed vind aan dit boekje is: dat de schrijver ook dieper in gaat op de negatieve gevolgen van een slechte training en grote fouten die je kunt maken. Door dit boekje te gebruiken kun je problemen in de training voorkomen.

Honden training geheimen
Acht ongelofelijk simpele technieken om je hond te laten terugkomen als je hem roept.

Dit is ook een dun boekje en bestaat uit maar 12 bladzijden waaronder het titelblad en een kleine inleiding. Het boekje beschrijft over 10 bladzijden, 8 stappen die je kunt nemen om je hond terug te laten komen als je hem roept. Het is een dun boekje, dus makkelijk door te lezen. Ondanks dat het een klein boekje is, is het toch informatief genoeg om door te lezen. Het laten terug komen van je hond is namelijk een belangrijk commando en het is goed om te weten hoe je dit doet.

De perfecte Chihuahua. 101 manieren om het gedrag van je Chihuahua te verbeteren.
Het laatste bonus boekje is een onaangekondigd boekje, die je er nog is extra bij krijgt. Dit boekje bestaat uit 18 bladzijden. In dit boekje kun je, zoals de titel zegt, 101 manieren vinden om het gedrag van je Chihuahua te verbeteren. Deze manieren zijn onderverdeeld in 5 delen, namelijk: Het beïnvloeden van het gedrag, oefeningen, structuur & leiderschap, gezondheid en voeding en probleemgedrag. Een erg handig boekje met veel handige tips. Niet alle tips zijn even bruikbaar voor jou situatie natuurlijk, maar er staan meer dan genoeg tips in die ook voor jouw situatie gelden.

Mijn mening?

Het is een erg dun boekje waardoor je het zo uit hebt. Zoals eerder gezegd bestaat het boekje uit 49 bladzijden. Deze zijn onderverdeeld in 12 hoofdstukken. Daardoor zijn de hoofdstukken niet zo lang. Het voordeel hiervan is dat de tekst absoluut niet langdradig wordt. Een nadeel is dat het heel veel informatie per hoofdstuk is, waardoor het lastig is om alles te onthouden.

Ondanks dat het een dun boekje is vond ik het wel erg informatief. Er staat veel nuttige informatie in en veel onderwerpen waar je graag meer over wilt weten. Daarnaast is het erg handig dat Peter een stuk heeft geschreven over de trainingen en hoe je dit doet. Ik vond het zelf ook leuk dat hij wat dieper in gaat op de pup in huis halen. Dit zijn namelijk vaak de spannendste dagen voor zowel de hond als de eigenaar.

Chihuahua handboek mening.

Het is ook interessant dat hij wat dieper in gaat op de voortplanting van de Chihuahua. Dit gaat namelijk niet alleen over de Chihuahua zelf, maar ook over waar fokkers mee te maken krijgen en wat ze hiermee kunnen/moeten doen. Tot slot is het een leuke toevoeging dat er na elk hoofdstuk een kleine samenvatting of actieplan is toegevoegd.

Al met al ben ik tevreden over dit boek en heb ik er genoeg informatie uit kunnen halen. Helaas vind ik de opzet van het boekje wat minder. Sommige hoofdstukken hadden omgewisseld moeten worden. Daarnaast worden sommige bladzijden soms onoverzichtelijk doordat er zoveel informatie op staat zonder tussenkopjes.

Wie is Peter Plasman?

Op de site van het Chihuahua handboek stelt de schrijver zich voor als Peter Plasman. Hieronder kun je zijn citaat van de site lezen.

Peter Plasman:

Mijn naam is Peter Plasman en ik heb ruim vijfentwintig jaar ervaring in het trainen, opvoeden en verzorgen van chihuahua’s.

Ik heb door de jaren heen een groot deel van mijn vrije tijd gebruikt om alles te weten te komen over de chihuahua. Ik gebruikte elke vrije minuut die ik had om erover te lezen.

Ik heb veel hondenboeken gelezen van zogenaamde ‘hondenexperts’ maar het merendeel van wat er in deze boeken stond vermeld werkt niet voor de chihuahua, waarom?
Omdat dit algemene hondenboeken zijn en GEEN boeken die speciaal zijn geschreven over de chihuahua.

Ik heb toen besloten om een boek over de chihuahua te gaan schrijven om zo mijn kennis en ervaringen met anderen te kunnen delen.

Peter Plasman is een fictief persoon die het gezicht is voor het Chihuahua handboek. Dit wordt wel vaker gedaan met online producten, om hun eigen identiteit geheim te houden. De uitgever ‘Blue Sky Marketing’ (hieronder vernoemd) heeft meer handboeken over honden die zijn geschreven door een nep identiteit. Dit betekend natuurlijk niet dat de kwaliteit van het handboek er minder door is.

Kamer van Koophandel

Het E-book is uitgeven door ‘Blue Sky Marketing’. Deze hebben een Kamer van Koophandel nummer. Ik heb zelf goede ervaringen met deze uitgever. Ik heb regelmatig contact met ze gehad en meerdere E-books van hun ontvangen en gelezen.

Daarnaast zijn de reacties die ik online heb gevonden over dit bedrijf positief.

Andere reviews van het Chihuahua handboek.

Ik heb mijn mening gegeven over dit handboek, maar wat vinden andere mensen van dit E-boek? Om hier achter te komen heb ik het internet afgezocht naar andere reviews en ervaringen van mensen. Helaas heb ik hierover niet veel kunnen vinden. Andere reviewers zijn allemaal positief over het handboek, en de paar meningen die ik heb kunnen vinden zijn grotendeels positief.

Daarnaast heeft het handboek ook een Facebook pagina, namelijk: https://www.facebook.com/Chihuahuavriend-323787267698158/?ref=page_internal. Deze pagina heeft op het moment meer dan 11.000 likes en meer dan 10.500 volgers. Dit is aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld de Facebook pagina van het handboek over de Golden Retriever en de Jack Russell, en deze boeken worden zeer goed beoordeeld door lezers.

Wat is de prijs en is dit het waard?

Het handboek van de Chihuahua kost € 37,00 euro net als de andere honden boeken waarover ik een review heb geschreven. Naast het hoofdboek krijg je nog 5 bonus boekjes over verschillende onderwerpen. Deze krijg je er voor niets bij. Naar mijn mening is dit een eerlijke prijs voor alle E-boeken die je krijgt. Daarnaast kunnen deze boeken problemen voorkomen waar je anders professionele hulp of begeleiding voor nodig bent, wat je veel meer gaat kosten.

Je hebt een 60 dagen ‘niet goed geld terug’ garantie. Wat de reden ook is. Je kunt dus nog 2 maand je geld terug krijgen als het product je niet aan staat.

Chihuahua handboek garantie

Ook interessant