Het complete handboek voor de Franse Bulldog van Piet de Wit.

Het complete handboek voor de Franse Bulldog review.

Dit is mijn review over het complete handboek voor de Franse Bulldog. Een ontzettend leuk ras dat elk jaar populairder wordt. Dit handboek is geschreven door Piet de Wit. Wie dat is wordt later in dit artikel verteld. Verder kun je hieronder een samenvatting van elk hoofdstuk vinden, gevolgd door de bonus boekjes die je er gratis bij krijgt! Tot slot zal ik je mijn mening geven, en wat over de prijs/kwaliteit zeggen.

Het complete handboek voor de Franse Bulldog is een E-book. Het kan dus gelijk na aankoop gedownload en gelezen worden, en heeft een 60 dagen niet goed geld terug garantie.

Ga nu direct naar het Franse Bulldog handboek!

Hoofdstukken overzicht – Wat wordt er verteld.

Het handboek voor de Franse Bulldog, van Piet de Wit, begint zoals alle boeken. Eerst een titelblad, inhoudsopgave en een voorwoord. De inhoudsopgave ziet er kort uit als je er zo naar kijkt, maar de hoofdstukken hebben allemaal sub-hoofdstukken, die je niet in de inhoudsopgave terug ziet. Er komt dus meer aan bod dan dat je in het eerste opzicht zou denken. Het voorwoord valt al onder het eerste hoofdstuk: De Franse Bulldog. Na het voorwoord van 2 bladzijden begint de echte informatie over dit leuke ras.

Hoofdstuk 1. De Franse Bulldog.

Dit hoofdstuk begint na het voorwoord over de geschiedenis van de Franse Bulldog. Hierin komen 3 verschillende theorieën naar voren over het ontstaan van de Franse Bulldog. Daarnaast verteld hij nog wat over de transformatie van volkse hond tot aristocratisch gezelschapshondje, en wat andere leuke informatie om te weten.

Na de geschiedenis, gaat het handboek verder over het uiterlijk van de Franse Bulldog. Dit wordt uitgebreid beschreven over 5 bladzijden. Hierin kun je vinden wat de uiterlijke kenmerken zouden moeten zijn, maar ook hoe het niet moet zijn. Door te informeren welke uiterlijke kenmerken de Franse Bulldog niet moet hebben weet je of je een gezonde hond koopt zodra je de hond ziet.

Het complete handboek voor de Franse Bulldog

Het boek gaat door in een logische volgorde, en gaat dan verder over het karakter van de Franse Bulldog. Hierin geeft Piet informatie over: hoe sociaal de hond is, en wat andere eigenschappen die je goed terug kunt vinden in de Franse Bulldog. En na het uiterlijk en karakter komt de rasstandaard aan bod.

Het volgende sub-hoofdstuk heet “De Franse Bulldog – Een speciale hond”. In dit hoofdstuk kun je leuke feitjes lezen waarom de Franse Bulldog nou zo speciaal is. Een leuke toevoeging bij het hoofdstuk. Dit wordt gevold door “De Franse Bulldog – Een hond voor jou?”. Dit gedeelte gaat er voornamelijk over of de Franse Bulldog wel bij jou en je verwachtingen past. Het gaat hier over de behoeften van de eigenaar, de hond en een aantal punten waar je bij na moet denken als je de hond in huis haalt.

Hoofdstuk 2. De aankoop van een Franse Bulldog.

Dit hoofdstuk is erg handig voor als je nog geen Franse Bulldog hebt, en er graag één aan wilt schaffen. Mocht je al een Franse Bulldog hebben en wil je gewoon meer over dit ras leren, dan zal dit hoofdstuk wat minder interessant voor je zijn. Dit hoofdstuk gaat namelijk over waar je voor de aanschaf aan moet denken.

Het hoofdstuk begint met de voor- en nadelen van een hond in huis halen. Hierin worden veel verschillende punten besproken waar je bij na moet denken zoals: kinderen, tijd, gezondheid en nog veel meer. Verder beschrijft Piet de Wit wat verschillen tussen een reu en teef, want ook dit heeft invloed op hoe de hond in huis is. Denk bijvoorbeeld aan de loopsheid van teven, of reuen die hun territorium markeren. Dit sub-hoofdstukje wordt gevolgd met informatie over een volwassen hond of puppy aanschaffen met de bijkomende voor- en nadelen.

Vervolgens komt er een heel belangrijk hoofdstuk aan bod (naar mijn persoonlijke mening), namelijk: “waar moet je geen puppy kopen”. Ik heb het hier vaker over op deze website. In dit hoofdstuk word goed beschreven dat er veel verkeerde fokkers zijn die het puur voor het geld doen, en ongezonde honden fokken met veel slechte erfelijke eigenschappen. Broodfokkers en puppy farms komen er steeds meer, en helemaal voor populaire rassen zoals de Franse Bulldog. Lees dit goed door voor je een Franse Bulldog pup aanschaft!

Verder vind je nog andere nuttige informatie in dit hoofdstuk over o.a. het kiezen van de juiste fokker, vragen die je kunt stellen aan de fokker om te weten of de pups gezond zijn, of het een goede fokker is en tips voor het kiezen van een gezonde pup met het juiste temperament.

Hoofdstuk 3. Je puppy mee naar huis nemen.

Nadat je alle stappen uit hoofdstuk 2 hebt gelezen, en misschien hebt gevolgd, kom je aan bij het volgende punt: de puppy mee naar huis nemen. Daar gaat dit hoofdstuk verder op in. Allereerst begint het hoofdstuk over je huis puppy proof maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spullen die gevaarlijk of giftig zijn voor de puppy en spullen waarin de hond kan bijten waardoor het beschadigd raakt. Dit gaat over het huis en de tuin.

Vervolgens verteld Piet de Wit wat over de eerste dagen met je Franse Bulldog puppy in huis. Wat doe je bij thuiskomst, hoe gaat het met de kinderen en andere dieren, en welke routines moet je jezelf en de hond aanwennen? Dit zijn een aantal van de vele punten die hierin besproken worden. Dit gedeelte gaat niet alleen over puppy’s, maar ook de eerste dagen van een volwassen hond in huis, mocht je een volwassen Franse Bulldog hebben aangeschaft.

Franse Bulldog puppy

De aankomende 5 bladzijden gaan over de bench en benchtraining. In dit gedeelte kun je lezen waarom je een bench kunt gebruiken, en op welke manier je Franse Bulldog hier het best aan went. Hierna kun je een interessant stuk lezen over zindelijkheidstraining, wat heel belangrijk is als je geen plasjes overal in huis wilt hebben. In dit sub-hoofdstuk word er uitgebreid verteld over de zindelijkheidstraining. Dit wordt van top tot teen besproken. Je vindt hier o.a. hoe je de training doet, wat de verschillende plasjes kunnen betekenen, hoe je beloond, wat je moet doen als het fout gaat en nog veel meer.

Hoofdstuk 4. Opvoeding en training.

De eerste 5 bladzijden van dit hoofdstuk gaan over het leiderschap nemen over je hond. Vooral bij Franse Bulldogs is dit erg belangrijk. Piet de Wit verteld je hier hoe je dit het beste kunt doen, en waarom je deze stappen onderneemt. Hierin worden veel nuttige tips gegeven die je goed kunt gebruiken bij het opvoeden van je Franse Bulldog.

Na de belangen te hebben genoemd van de roedelleider, gaat het hoofdstuk door naar gehoorzaamheidstraining, nog een belangrijke stap. Dit past weer bij de vorige paar pagina’s, want om gehoorzaamheidstraining te doen, moet je Franse Bulldog wel weten wie de baas is. Hierin wordt verteld hoe je communiceert met jouw hond, welke dingen er fout kunnen gaan en waarom. Veel trainingen gaan fout omdat de trainer (het baasje) niet goed weet wat hij doet. Dit wil Piet de Wit je helpen te voorkomen.

Vervolgens kun je tips vinden om ongewenst gedrag te voorkomen en de belangrijkste redenen voor ongewenst gedrag. De meest voorkomende gedragsproblemen worden hier één voor één besproken. Denk hierbij o.a. aan: opspringen, aan de riem trekken, verlatingsangst, bedelen, blaffen en nog veel meer.

Nu komen we aan bij de laatste 3 sub-hoofdstukken van hoofdstuk 4. Dit zijn nog andere trainingen die handig zijn om te gebruiken. Hierin worden eerst de basiscommando’s besproken. Piet de Wit verteld je hierin hoe je deze commando’s in een paar simpele stappen kunt aanleren aan je hond. Daarna kun je meer informatie vinden over het socialiseren van de hond. Hij beschrijft hierin de primaire en secundaire socialisatieperiode. Dit is erg nuttige informatie. Het hoofdstuk wordt afgesloten met informatie over clickertraining. Een manier die je kunt gebruiken bij alle trainingen van je Franse Bulldog. Dit wordt maar in liefst 7 pagina’s beschreven, en is erg nuttig.

Hoofdstuk 5. Leven met een Franse Bulldog.

Dan komen we aan bij het hoofdstuk dat je meer gaat vertellen over het dagelijkse leven met een Franse Bulldog in huis. In dit hoofdstuk worden o.a. routines, voeding, gezondheid en verzorging besproken. Het hoofdstuk begint over de dagelijkse routine. Hierin geeft Piet de Wit je een voorbeeldschema waar je je aan kunt houden. Hierna worden verschillende punten behandeld waaronder beweging met de Franse Bulldog. Dit hondje wil graag alles tegelijk doen, maar heeft zo zijn beperkingen. Het is goed om dit soort dingen te weten.

Vervolgens gaat het hoofdstuk, over veel bladzijden verspreid, over voeding. Hierin word ontzettend veel besproken over voeding. Welke voedingsstoffen is je hond nodig? Welke soorten voeding zijn er allemaal? Wat voor keuze maak je? Hoe hoog zijn de kosten hiervan? Wat mag de hond juist niet eten? Dit zijn enkele voorbeelden van wat er in dit sub-hoofdstuk besproken wordt. Verder worden er nog voedingstips gegeven en heeft Piet het over een voedingstabel.

Het Franse Bulldog handboek

Daarna word er geschreven over gezondheid. Hierin kun je vinden welke signalen een zieke of gezonde hond afgeeft, en hoe je deze kunt herkennen. Vervolgens worden er meer dan 10 verschillende ziektes en erfelijke aandoeningen beschreven waar een Franse Bulldog aan kan lijden. En natuurlijk kan het niet ontbreken dat daarna gesproken word over de verschillende vaccinaties die je hond kan gebruiken.

Nu komen we aan bij het gedeelte over de verzorging. Hierin word de dagelijkse verzorging beschreven, maar ook de rui, wassen, parasieten, huidaandoeningen en nog veel meer. In principe word in dit gedeelte beschreven hoe je het best alles aan je hond kunt verzorgen. Van de nagels knippen tot het gebit poetsen en de oren schoon houden. Maar ook parasieten en bacteriën voorkomen of denk bijvoorbeeld aan oor mijt.

Tot slot word dit hoofdstuk afgerond met handige informatie over vakanties en reizen. Wat doe je met de hond in deze situatie? Neem je de hond mee of blijft hij thuis of bij een vriend? Het is goed om hier vooraf al over na te denken voor je op vakantie wilt gaan, en je opeens met de hond vast zit. Piet geeft hier wat handige tips over. Ook verteld hij wat er bij komt kijken als je de hond mee neemt op vakantie, en hoe je dit regelt in bijvoorbeeld een hotel.

Hoofdstuk 6. Sport en show.

Het één na laatste hoofdstuk is niet noodzakelijk voor de opvoeding en verzorging van je Franse Bulldog, maar meer een hoofdstuk over extra dingen die je met de hond kunt doen, namelijk: sporten en showen!

Dit is een veel kleiner hoofdstuk dan de vorige hoofdstukken. In dit hoofdstuk verteld Piet de Wit over een aantal verschillende sporten, waaronder behendigheid, flyball, reddingswerk en jacht. Daarnaast beschrijft hij ook wat je kunt verwachten van een hondenshow en wat hier bij komt kijken. Al met al wat leuke extra informatie.

Hoofdstuk 7. De oudere Franse Bulldog.

De eerste 5 pagina’s in dit hoofdstuk gaan over de laatste levensjaren van de Franse Bulldog. Piet bereid je voor op bepaalde dingen die je kunt verwachten zoals: de levensverwachting, en verschillende aandoeningen waar je hond last van kan hebben als hij ouder wordt. De gewrichten worden wat minder, het zicht gaat achteruit en de hond kan ziek worden. Wat je allemaal in deze jaren kunt verwachten, kun je in dit hoofdstuk lezen.

Tot slot staan in het handboek voor de Franse Bulldog veel gestelde vragen en antwoorden. Deze vragen gaan over van alles en nog wat, dat te maken heeft me de Franse Bulldog. Vervolgens kun je nog een nawoord vinden van Piet de Wit, en wat nuttige links als je nog meer wilt leren over de Franse Bulldog.

De bonus boekjes die je er gratis bij krijgt.

Naast het complete handboek voor de Franse Bulldog krijg je er 5 bonus boekjes bij. Dit zijn kleinere boekjes gerelateerd aan andere onderwerpen die gaan over de Franse Bulldog, en zijn een leuke extra. Hieronder zal ik in het kort beschrijven wat je kunt verwachten van deze bonus boekjes en wat mijn persoonlijke mening is, van deze boekjes. Het zijn bonus boekjes, dus verwacht geen grote boekwerken, maar meer kleine boekjes vol met informatie.

Baas over je eigen Franse Bulldog.
Het eerste boekje bestaat uit 35 pagina’s, en het gaat over de leider zijn van je Franse Bulldog en roedel mentaliteit. In dit boekje wordt beschreven waarom het belangrijk is om je Franse Bulldog te laten weten dat jij de baas bent, op een positieve manier. Het is belangrijk dat de Franse Bulldog een duidelijke leider heeft, anders gaat die al snel een loopje met je nemen.

Hoe wordt je de roedelleider? Op welke manieren pak je echte gedragsproblemen aan, hoe ga je om met ongewenst gedrag en waarom werkt straffen niet? Dit zijn een aantal van de vele onderwerpen die in dit boekje besproken worden.

Het complete handboek voor de Franse Bulldog bonussen.

Het is een leuk bonus boekje om door te lezen. Vooral bij een ras zoals de Franse Bulldog kan dit boekje goed van pas komen. Het bevat informatie dat ik miste in het hoofdboek. Daarom vond ik het zelf erg leuk om dit boekje erbij te krijgen.

Een quote uit het boekje: “Besef dus dat alles wat je doet, je hond beïnvloedt – van het kleinste stemverschil tot hoe je hem altijd uitlaat en eten geeft.” Als je hier goed mee weet om te gaan, kun je het leven met jouw hond een stuk leuker en beter maken.

8 Simpele technieken om je hond te leren komen op commando.
Dit boekje bestaat uit 15 pagina’s. Zoals de naam al zegt gaat het hele boekje over het commando “kom“. Dit commando is erg nuttig in veel verschillende situaties en goed om aan je hond te leren. Het kan lastig zijn om dit commando aan je hond te leren en daarbij kan dit boekje van pas komen. In dit boekje wordt dit uitgebreid en duidelijk beschreven.

Persoonlijk had ik niet zo veel aan dit boekje. Als je al weet hoe je jouw hond dit commando aanleert, of je hond kent dit commando al, dan zal jij ook niet veel aan dit boekje hebben. Het is voornamelijk voor nieuwe hondeneigenaren die voor het eerst een hond het “kom” commando willen aanleren.

Succesvolle tips voor de verzorging & training van je puppy.
Dit bonus boekje telt 25 pagina’s. Het boekje gaat over meer dan alleen de titel zegt. Het gaat o.a. over het aanschaffen van een puppy en welke keuze het best bij jou past, wat speelt er allemaal mee bij de aanschaf en hoe voorkom je problemen? Verder wordt er beschreven wat je puppy nodig is in huis en vervolgens gaat het boekje over de verzorging en training van je puppy. Hier worden verschillende commando’s kort beschreven en gaat het over de gezondheid van de hond.

Geen verkeerd boekje, maar ook niet geweldig. Het is het doorlezen waard, maar er is wel wat overlap met het hoofdboek. Als je een puppy wilt aanschaffen dan kan dit een handig boekje voor je zijn.

Honden training geheimen. Ontdek de geheimen van professionele hondentrainers.
Dit boekje bestaat uit 32 pagina’s. Het boekje gaat helemaal over het trainen van je hond. In dit boekje word van alles verteld over fouten die mensen maken, waarom slechte trainingsmethoden agressie kunnen opwekken, welke methoden je wel moet gebruiken en veel meer.

Franse Bulldog pups.

Een goed boekje, naar mijn mening, al is de titel een beetje misleidend. Het zijn goede punten die hij verteld, maar het zijn niet persé grote geheimen van professionele trainers. Dat betekend natuurlijk niet dat het boekje er minder om wordt. Het is belangrijk dat je de hond op de juiste manier traint en dit boekje helpt je fouten te voorkomen. Dit boekje gaat over honden in het algemeen en is niet specifiek voor de Franse Bulldog.

101 manieren om het gedrag van je Franse Bulldog te verbeteren.
Het laatste onaangekondigde bonus boekje bestaat uit 19 pagina’s die vol staan met tips over de Franse Bulldog, maar eigenlijk voor alle rassen. In verschillende delen wordt in dit boekje beschreven hoe je het gedrag van de hond verbeterd door o.a. oefeningen, structuur, leiderschap, gezondheid en voeding. Verder kun je informatie lezen over probleemgedrag, zindelijkheidstraining en nog veel meer.

Veel informatie voor maar 19 pagina’s. Het bevat wel overlappende informatie met de andere handboeken. Het hele boek wordt puntsgewijs opgebouwd en is erg overzichtelijk. Zeker de moeite waard om te lezen, al is het niet alleen voor de Franse Bulldog.

Mijn mening?

Mijn mening over het complete handboek voor de Franse Bulldog is al met al behoorlijk positief. Toen ik de korte inhoudsopgave zag had ik er eerst mijn twijfels over, maar toen ik eenmaal aan het lezen was kwam er een stuk meer naar voren dan ik had verwacht. Het handboek is op een duidelijke en gestructureerde manier opgebouwd, van het aanschaffen van een pup tot de laatste levensjaren. Hierdoor lees je er makkelijk doorheen.

Een groot deel van het handboek van Piet de Wit gaat over de puppy fase. Dit is erg handig voor nieuwe hondeneigenaren of mensen die een pup willen aanschaffen, maar als je al een Franse Bulldog in huis hebt en meer informatie over het ras specifiek wilt dan is dit gedeelte een beetje overbodig voor je. De tweede helft van het boek gaat meer in op de Franse Bulldog en bevat meer relevante informatie voor hondeneigenaren.

Piet de Wit beschrijft alles duidelijk, en geeft vaak een goede argumentatie bij zijn beweringen. Daarnaast is veel focus op het positief trainen, opvoeden van je hond en hoe dit op een verantwoorde manier moet gebeuren. Dit is hoe ik er zelf ook over denk en daarom kan ik me goed in dit boekje vinden.

Review geheimen handboek

Naast de standaard onderwerpen zoals uiterlijk en gedrag is er ook informatie te vinden over andere zaken zoals: sport en show en gaat Piet diep in op verschillende (erfelijke) aandoeningen waar je Franse Bulldog aan kan lijden. Ik vind het persoonlijk belangrijk dat je op de hoogte bent van aandoeningen waar je Franse Bulldog aan kan lijden. Zo herken je het sneller en kun je effectiever reageren.

Al met al vind ik dit een goed handboek voor de Franse Bulldog. Er is natuurlijk altijd meer over het ras te leren, maar een aantal van de niet genoemde onderwerpen komen terug in de bonusboekjes. Zeker het lezen waard!

Wie is Piet de Wit?

Piet de Wit lijkt mij meer een fictief persoon dat het gezicht is voor het handboek. Dit wordt wel vaker gedaan met online producten om de identiteit van de schrijver te beschermen. Dat de identiteit nep is, neemt natuurlijk niet de kwaliteit van het handboek weg.

Blue Sky Marketing is de uitgever van dit boek en heeft meerdere handboeken voor verschillende rassen uitgebracht, die ik ook heb gelezen. Ik heb regelmatig contact gehad met de uitgever/schrijver van dit boek en heb dit altijd als plezant ervaren. Ze reageren vaak dezelfde dag nog en willen je graag verder helpen. Zeker een bedrijf dat ik vertrouw. Dit bedrijf heeft ook een KvK-nummer waaruit we kunnen concluderen dat het bedrijf ingeschreven staat en dat de informatie klopt.

Reviews over het complete handboek voor de Franse Bulldog.

Naast mijn eigen review hier, heb ik ook reviews van andere mensen bekeken. De reacties die online te vinden zijn van mensen die het boek gekocht hebben zijn erg positief. Ook andere review sites geven dezelfde mening als mij. De inhoudsopgave had wat meer aandacht kunnen gebruiken, maar de rest van het boek is makkelijk te lezen en bevat nuttige en handige informatie voor zowel nieuwe Franse Bulldog eigenaren, als mensen die al een tijdje een Franse Bulldog hebben.

Wat is de prijs en is dit het waard?

De prijs voor het complete handboek voor de Franse Bulldog van Piet de Wit is €37,- euro. Voor die prijs krijg je het handboek, plus de 5 bonussen die er gratis bij komen. Na aankoop heb je het handboek en de bonussen binnen een paar seconde op de mail. Voor alle informatie die je krijgt vind ik dit een goede prijs. Hulp bij het trainen van honden of andere professionele hulp is veel duurder. Door dit boek goed te gebruiken kun je valkuilen voorkomen die je veel meer kunnen kosten.

Daarnaast geldt de niet goed geld terug garantie regel. Mocht het handboek je toch niet bevallen dan heb je nog 60 dagen om je geld terug te krijgen, wat de reden ook is. Hierdoor loop je geen enkel risico! Ik heb ervaring met mensen die het geld terug wilden, en dit hebben ze dezelfde dag nog terug gekregen. En je kunt het product zelfs nog houden!

Al met al een zeer redelijke prijs voor alles wat je krijgt.

Ook interessant.