Labrador handboek

Review: Het labrador handboek van Jan Jacobs

Hier zal ik mijn ervaring en mening delen over het labrador handboek van Jan Jacobs: ‘Het complete handboek voor een gezonde, gelukkige en gehoorzame labrador’. Is dit echt een goed handboek voor je labrador of staat het vol met onzin? Dat lees je hieronder in mijn review! Het betreft een Ebook, na bestellen kun je het boek direct downloaden. Je kunt dus direct beginnen met lezen.

Wat komt aan bod in het labrador handboek?

Dit handboek is geschreven voor hondeneigenaren die een labrador willen kopen of er al één hebben. De labrador retriever is de focus in dit handboek maar er staat ook veel algemene informatie in, deze informatie is voor veel hondenrassen te gebruiken.

Labrador geel/blond

Het boek bevat 51 pagina’s, onderverdeeld in 12 onderwerpen, met veel verschillende informatie over de labrador. Het begint rustig met een voorwoord en wat over de geschiedenis van de labrador. Daarna gaat hij dieper in op de verzorging en veel andere onderwerpen. Het is een groot stuk geschiedenis, maar niet iedereen zal dit zo interessant vinden als ik.

Na de geschiedenis verteld hij je wat over de raskenmerken van de labrador. Ook de aanschaf van de hond komt aan de orde in de volgende 6 pagina’s. Hierin beschrijft hij verschillende manieren om een hond aan te schaffen en of een hond wel bij je past. Dit stuk behandeld een aantal belangrijke punten waar je bij na moet denken als je een hond aanschaft.

Vervolgens geeft hij je tips over het zindelijk maken van de pup gevolgd door de opvoeding. Hierin staan een aantal methodes om je hond al direct van jongs af aan zindelijk te maken. Voor de meeste eigenaren van honden is dit meer dan genoeg informatie om je hond zindelijk te maken.

twee liggende bruine labradors

De standaard onderwerpen komen ook uitgebreid aan bod zoals de verzorging, voeding, gezondheid, apporteren en zelfs wat over herplaatsing. Er staat informatie in dat vooral voor nieuwe honden eigenaren heel handig is. Naast deze informatie staat er veel andere nuttige informatie in, die niet vanzelfsprekend is. Deze informatie is voor alle hondeneigenaren handig om te weten.

Wat ik zelf wel leuk vind is dat er veel informatie te lezen is, op het eind van dit boek, over de fok van honden. Hierin verteld hij dat fokken met je hond niet voor iedereen weggelegd is. De schrijfer gaat in op de voor- en nadelen van het fokken. Mocht je toch nog interesse hebben dan verteld hij je meer over hoe en wat je moet doen. Natuurlijk is hier nog veel meer over te leren maar dit geeft je alvast een goed beeld.

Ben jij geïnteresseerd in het handboek? Ga dan hier verder!

De bonussen die je er gratis bij krijgt

Als je het handboek voor de labrador koopt dan krijg je er nog 5 bonussen bij. Dit zijn allemaal wat kleinere ‘boeken’ over nuttige onderwerpen. Hieronder de onderwerpen met een klein stukje uitleg over wat je kunt verwachten. De kwaliteit van deze boekjes is net iets minder dan het labrador handboek. Dit komt doordat het labrador handboek een stuk uitgebreider is met meer goede informatie. De bonus boekjes zijn voor alle hondenrassen bedoeld.

Je hond de baas handboek

Je hond de baas: Dit handboekje bestaat uit 29 pagina’s waarvan er op 24 informatie staat. Deze informatie gaat voornamelijk over de baas zijn over je hond, de leider. Hoe je dit doet wordt op een positieve manier uitgelegd. Daarnaast gaat het nog over gedragsproblemen en wat andere kleine onderwerpen.

Succesvolle tips voor de training en verzorging van je puppy: Zoals de naam al zegt is dit boekje bedoeld voor puppy’s. Er worden enkele nuttige tips in beschreven over pups. Het gaat onder andere over de slaapplaats, training en het eten. Dit boekje heeft 13 pagina’s waarvan er 11 met informatie bezet zijn. Het zijn veel onderwerpen beschreven in een klein boekje. De inhoud is dus beperkt aan informatie.

Honden training geheimen: Dit boek bevat 27 pagina’s waarvan 25 vol staan met informatie over het trainen van je hond. Hier kun je veel lezen over wat je wel of juist niet moet doen. Hij legt uit hoe en waarom je deze manieren het best kunt gebruiken. Het is veel informatie dat allemaal met trainen te maken heeft. Hierdoor staat er veel nuttige informatie in.

Acht ongelofelijk simpele technieken om je hond te laten terugkomen als je hem roept: Een hele lange titel, maar een kort boekje. 12 pagina’s in totaal waarvan er op 10 informatie is verteld. Persoonlijk vind ik dit handboekje het minst van alle handboeken die door Jan Jacobs zijn geschreven. Er staat niet veel informatie in en had naar mijn mening beter opgenomen kunnen worden in de hondentraining handboeken. Toch wil ik niet te hard klagen over dit boekje want het is een gratis bonus.

101 manieren om het gedrag van je labrador te verbeteren: Dit is de laatste bonus en 16 van de 18 pagina’s staan vol tips over de labrador. Sommige informatie zal je bekend voorkomen uit het labrador handboek. Verder is het een grote lijst met veel nuttige tips.

Mijn mening?

Ik ben positief verrast over de kwaliteit van het handboek. Voor deze prijs is het gewoon een heel goed handboek. Er staat veel goede en duidelijke informatie in. Hij praat niet echt om de onderwerpen heen en is continue nieuwe informatie aan het vertellen.

Wat mij zo blij maakte aan dit boek was dat alles over positieve opvoeding ging. Hij zegt vaak dat het niet helpt om de hond te straffen of er tegen te schreeuwen. In plaats daarvan legt hij uit hoe je het op een betere en meer effectieve manier kunt doen.

5 sterren

Er staat leuke informatie in over herplaatsing en het fokken van honden. Daarnaast heb ik zelf ook nog het één en ander kunnen leren uit het handboek.

De bonussen zijn in het algemeen van wat mindere kwaliteit, maar je krijgt ze er dan ook gratis bij. Er staat wel goede informatie in, maar ze zijn niet zo uitgebreid als het labrador handboek. 2 van de 5 handboekjes zijn naar mijn mening van matige kwaliteit met heel weinig informatie.

Ik zou persoonlijk dit boek aan alle hondeneigenaren willen aanbevelen. Het is een goed handboek en voor alle hondenrassen staat er interessante informatie in. De bonus boekjes zijn voor alle hondenrassen geschreven en bevatten ook nuttige informatie over training en gedragsproblemen. Dit handboek helpt je veel gedoe te voorkomen als je een hond hebt of wilt aanschaffen.

Labrador Ebook

Wie is Jan Jacobs?

Jan Jacobs stelt zichzelf voor als een echte labrador kenner. Maar wie is hij nou eigenlijk? Er is maar weinig te vinden over Jan Jacobs en er is twijfel over zijn identiteit. Ik heb contact gehad met de eigenaar van deze handboeken over de mail. In zijn antwoorden lijkt het een oprecht en vriendelijke man en was die bereid me te helpen waar nodig.

Het Ebook is uitgeven door ‘blue sky marketing’. Deze hebben een Kamer van Koophandel nummer. Je kunt je afvragen of dit een betrouwbaar bedrijf is maar, zover ik heb kunnen vinden, zijn de reacties over dit bedrijf positief.

Reviews labrador handboek

De review sites hebben allemaal twijfel over de identiteit van de schrijver, maar de reviews over het handboek zelf zijn zeer positief. Ook deze reviewers willen je, net als ik, dit handboek van harte aanraden.

Wat is de prijs en is dit het waard?

De prijs voor het handboek is € 37,00 euro. Dit is een eerlijke prijs voor de uitgebreide informatie die je krijgt. Daarnaast krijg je voor deze prijs ook nog 5 bonus boeken gratis erbij. Als je dit boek doorleest en toepast kun je veel geld besparen op professionele begeleiding. Het boek geeft je echt praktische tips en kan je behoeden voor veel valkuilen.

Je hebt een 60 dagen geld terug garantie, wat de reden ook is. Mocht het je niet aanstaan dan kun je altijd je geld terug krijgen.

Ook interessant