Labradoodle geheimen handboek

Review: Labradoodle geheimen – Alles wat je moet weten over de Labradoodle

Dit is een review over: “Labradoodle geheimen – Alles wat je moet weten over de Labradoodle”. Dit is een handboek over de Labradoodle geschreven door Piet de jong. In deze review zal ik dieper ingaan op de uitgever, schrijver en inhoud van het boek. Verder geef ik mijn persoonlijke mening over het boek en vertel ik wat over de reviews van andere mensen.

Het betreft een Eboek, na aankoop kun je het handboek dus gelijk downloaden en lezen.

Ga nu direct naar het Labradoodle handboek!

Hoofdstukken overzicht Labradoodle geheimen.

Dit handboek is geschreven voor mensen die een Labradoodle willen aanschaffen, er al één hebben of mensen die simpelweg geïnteresseerd zijn in dit bijzondere ras. Het boek is geschreven door Piet de Jong. Er staan tips in die ook voor andere rassen te gebruiken zijn, maar de Labradoodle staat duidelijk in de focus in dit boek.

Labradoodle geheimen Eboek

Het handboek van de Labradoodle bestaat uit 200 pagina’s die verdeeld zijn in 5 grote hoofdstukken. Al deze hoofdstukken zijn weer onderverdeeld in sub-hoofdstukken. Hieronder kun je vinden hoeveel bladzijden elk (sub)hoofdstuk telt. Daarnaast kun je een kleine samenvatting per hoofdstuk lezen zodat jij weet wat je kunt verwachten van het Labradoodle handboek van Piet de Jong.

Hoofdstuk 1 – De Labradoodle.

Het Labradoodle geheimen handboek begint met een titelblad, voorwoord en een inhoudsopgave. In het voorwoord verteld Piet de Jong waarom hij het boek heeft geschreven. Vervolgens beginnen we bij hoofdstuk 1. Dit hoofdstuk bestaat uit 35 bladzijden onderverdeeld in 5 sub-hoofdstukken. Hier kun je alle algemene informatie over de Labradoodle vinden.

Inhoudsopgave:
1.1: Geschiedenis.
1.2: Het uiterlijk van de Labradoodle.
1.3: Het karakter van de Labradoodle.
1.4: De Labradoodle – een speciale hond.
1.5: De Labradoodle – een hond voor jou?

Aantal bladzijden:
10 bladzijden.
11 bladzijden.
7 bladzijden.
9 bladzijden.
8 bladzijden.

Labradoodle handboek

Gedetailleerd overzicht:
Allereerst begint dit hoofdstuk met de geschiedenis van de Labradoodle. Ondanks dat de Labradoodle in 1970 pas voor het eerst gefokt werd, bestaat dit sub-hoofdstuk maar liefst uit 10 bladzijden. Hier wordt erg uitgebreid verteld hoe de Labradoodle zo’n populair ras is geworden in een korte periode. Vervolgens wordt de Labradoodle van top tot teen onder de loep genomen. Het gaat hier over het uiterlijk van de Labradoodle en de verschillende kruising generaties.

Na het uiterlijk van de Labradoodle wordt natuurlijk ook het karakter besproken. Het gaat hier over veel verschillende karaktereigenschappen en hier gaat Piet redelijk diep op in. Hij verteld hier ook waardoor dit ras deze karaktereigenschappen vertoont. Vervolgens wordt er verteld waarom de Labradoodle nou zo’n speciale hond is en wat de voordelen van dit ras zijn.

Dit hoofdstuk wordt afgesloten met een vraag: ‘past de Labradoodle bij jou?’ In dit gedeelte verteld Piet over allergieën, behoeften van de hond, een dagelijks schema en de kosten voor de hond. Deze kosten zijn hoger dan de gemiddelde rashond. Tot slot is er nog een vragenlijst op de laatste pagina van het hoofdstuk. Deze vragen kun jij jezelf stellen voor je een Labradoodle in huis haalt.

Hoofdstuk 2 – Aanschaffen.

Nu komen we aan bij hoofdstuk 2. Dit hoofdstuk gaat over de aanschaf van de Labradoodle en alles wat hierbij komt kijken. Dit hoofdstuk bestaat uit 2 sub-hoofdstukken onderverdeeld in 25 bladzijden.

Inhoudsopgave:
2.1: Voorbereidingen treffen.
2.2: Het aanschaffen van een pup.

Aantal bladzijden:
13 bladzijden.
12 bladzijden.

Labradoodle Eboek

Gedetailleerd overzicht:
De eerste 13 bladzijden gaan over de voorbereidingen voor je een Labradoodle in huis haalt. Hier vind je o.a. een stappenplan om je huis voor te bereiden, hierin worden verschillende kamers en je tuin benoemd. Daarna kun je een uitgebreid stuk tekst vinden over de Labradoodle met kinderen, gevolgd door hoe de Labradoodle is met andere dieren. Verder vind je nog andere handige tips, routines, aanpassingen en handige producten die je al in huis kunt halen voor je de Labradoodle aanschaft.

Vervolgens komt de daadwerkelijke aanschaf van de Labradoodle aan bod. Haal je liever een pup of een volwassen dier? Een reu of teef? Welke fokker kies je en hoe kies je de juiste fokker? Wat is de prijs van een Labradoodle? Dit zijn een aantal van de onderwerpen die worden besproken in dit sub-hoofdstuk. Tot slot vind je nog wat informatie over Labradoodles in het asiel en speciale overwegingen die je kunt overwegen voor je een Labradoodle in huis haalt.

Hoofdstuk 3 – Opvoeding en training.

Nu komen we aan bij het hoofdstuk dat gaat over de opvoeding en training. Zodra je een Labradoodle in het huis haalt kun je hier het best zo snel mogelijk mee beginnen. Hoe je dat het best kunt doen wordt uitgebreid uitgelegd in 59 bladzijden en 6 sub-hoofdstukken.

Inhoudsopgave:
3.1: De eerste week thuis.
3.2: Zindelijkheidstraining.
3.3: Discipline en de leider van de roedel.
3.4: Gehoorzaamheidstraining.
3.5: Ongewenst gedrag.
3.6: Speciale training.

Aantal bladzijden:
14 bladzijden.
8 bladzijden.
8 bladzijden.
11 bladzijden.
10 bladzijden.
8 bladzijden.

Labradoodle handboek

Gedetailleerd overzicht:
Dit hoofdstuk begint logische wijs met de eerste week met je Labradoodle in huis. Piet de Jong schrijft hier over verschillende nuttige tips, de eerste dag en wat je allemaal mee moet krijgen van de fokker. Vervolgens vind je nog een stukje over de Labradoodle met kinderen en andere dieren, gevolgd door de eerste nacht. Ook vind je informatie over o.a. benchtraining en socialiseren met handige tips en belangrijke punten om op te letten. Het volgende sub-hoofdstuk sluit hier aan met de zindelijkheidstraining, een belangrijk onderdeel van de opvoeding. Hier vind je alles wat je maar moet weten over zindelijkheidstraining en wat erbij komt kijken.

Vervolgens gaat het verder over leiderschap nemen over de hond. Waarom is dit belangrijk en hoe doe je dit op een positieve en goede manier? Daarna schrijft Piet over de gehoorzaamheidstraining. hierin komen o.a. gedragstraining, gehoorzaamheidstraining, activiteitstraining en commando training aan bod. Hier worden de basis commando’s uitgelegd en hij verteld hoe je de verschillende trainingen positief aanpakt.

De laatste 2 sub-hoofdstukken gaan over ongewenst gedrag en speciale training. Hierin worden de oorzaken van ongewenst gedrag besproken en verschillende veel voorkomende problemen. Dit word erg uitgebreid over 18 bladzijdes beschreven. De speciale training gaat over de hond opleiden als een hulphond zoals bijvoorbeeld een therapiehond.

Hoofdstuk 4 – Leven met een Labradoodle.

Hoofdstuk 4 gaat over de rest van het leven van de Labradoodle. Dit hoofdstuk bestaat uit 5 sub-hoofdstukken en 50 bladzijden.

Inhoudsopgave:
4.1: Een dagelijkse routine.
4.2: Voeding.
4.3: Gezondheid.
4.4: Verzorging.
4.5: Vakanties en reizen.

Aantal bladzijden:
9 bladzijden.
11 bladzijden.
11 bladzijden.
11 bladzijden.
8 bladzijden.

Labradoodle Eboek

Gedetailleerd overzicht:
Allereerst begint dit hoofdstuk met de opvoeding van een Labradoodle van 3 tot 6 maanden oud. Hier vind je een schema dat goed werkt voor de meeste Labradoodles van die leeftijd. Hierin wordt per uur beschreven hoe een ideale dag eruit ziet voor je hond. Verder is er informatie te vinden over de omgang met je hond. Hier worden veel verschillende onderwerpen besproken.

Vervolgens gaat het over verschillende soorten voeding die je kunt kiezen en wat de mogelijke kosten hiervan zijn. Er worden voor- en nadelen van verschillende voeding besproken en ook wat een hond absoluut niet mag hebben. Daarna schrijft Piet de Jong over de gezondheid van de Labradoodle en bepaalde kwaaltjes wat de hond kan krijgen. Hier word veel besproken van maagverdraaiing, heupdysplasie en artritis tot het gebit en ogen van de hond.

In het sub-hoofdstuk ‘verzorging’ word per lichaamsdeel besproken hoe je dit het best kun verzorgen en waarom je dit moet doen. Hierin worden methoden besproken en producten die je hiervoor goed kunt gebruiken. Tot slot gaat het laatste gedeelte over de hond mee nemen op reis. Hoe doe je dit met het vliegtuig, de auto of zelf met de boot? Hier vind je handige tips wanneer je wilt gaan reizen met de hond.

Hoofdstuk 5 – De oudere Labradoodle.

Nu komen we aan bij het laatste hoofdstuk van het Labradoodle geheimen handboek. Dit is het kleinste hoofdstuk en bestaat uit maar 10 bladzijden en 2 sub-hoofdstukken. Met dit hoofdstuk wordt het boek afgerond. Na hoofdstuk 5 is er nog een nawoord en kun je verschillende nuttige links en titels van boeken vinden.

Inhoudsopgave:
5.1: De gouden jaren.
5.2: Veel gestelde vragen.

Aantal bladzijden:
8 bladzijden.
2 bladzijden.

Labradoodle geheimen

Gedetailleerd overzicht:
Dit hoofdstuk gaat over de eindjaren van je Labradoodle. Wat kun je verwachten van je Labradoodle als hij ouder begint te worden en welke fysieke problemen moet je rekening mee houden? Piet de Jong verteld hoe je voor de Labradoodle zorgt in zijn laatste jaren. Daarnaast vind je nog wat tips voor wanneer je naar de dierenarts moet gaan en sluit het hoofdstuk af met euthanasie en rouwen. Het Labradoodle handboek sluit af met veel gestelde vragen met antwoorden.

De bonus boekjes die je er gratis bij krijgt!

Naast het Labradoodle geheimen handboek krijg je er ook 5 gratis bonussen bij. Al deze boekjes zijn kleiner dan het grote handboek van de Labradoodle. De boekjes bevatten extra tips en adviezen over het opvoeden en trainen van je Labradoodle. Hieronder zal ik de boekjes benoemen met een korte uitleg over de inhoud.

Baas over je eigen Labradoodle.
Het eerste bonus boekje gaat over probleemgedrag oplossen bij je Labradoodle. Dit boekje is 40 bladzijden lang en gaat dieper in op een aantal onderwerpen van hoofdstuk 3 uit het hoofdboek. Piet de jong schrijft hier over de leiding nemen en waarom dat belangrijk is. Daarnaast gaat het over gedragsproblemen. Hier gaat het o.a. over hoe je met gedragsproblemen omgaat en hoe je deze problemen kunt aanpakken.

In dit boekje wordt uitgelegd hoe je deze problemen op een goede manier aanpakt en waarom straffen van de hond niet werkt. Verder komen er nog wat andere onderwerpen aan bod zoals wandelen met de Labradoodle, eten geven, obsessief gedrag en meer.

Mijn mening: Een leuk boekje om er gratis bij te krijgen. Er zit wel wat overlap met hoofdstuk 3 in, maar gelukkig is er veel informatie aan toegevoegd. De moeite waard om door te lezen.

Bonus boekje 1 Labradoodle
Bonus boekje 2. Labradoodle geheimen

Succesvolle tips voor de verzorging en training van je puppy.
Dit boekje bestaat uit 25 bladzijden. Dit boekje heeft wat overlap met hoofdstuk 2 van het hoofdboek. Het gaat hier over de keuzes bij het aanschaffen van een Labradoodle en producten die je kunt aanschaffen. Verder gaat het ook weer over de eerste dagen van de pup en het verzorgen van de pup. Tot vind je nog informatie over commando training en de gezondheid van de hond. Denk hierbij o.a. aan parasieten, wormen en vlooien.

Mijn mening: Een klein boekje waar je zo doorheen hebt gelezen. Niet het beste bonus boekje van de 5. Dit komt voornamelijk omdat er te veel overlap is met hoofdstuk 2 van het hoofdboek waardoor je veel informatie al eerder hebt gelezen.

Honden training geheimen.
Dit boekje bestaat uit 34 bladzijden en gaat helemaal over het trainen van de hond. Er worden verschillende training technieken besproken en fouten die veel Labradoodle bezitters maken. Het gaat hier om zowel fysieke als mentale training van de hond. Hierin wordt ook besproken waarom slechte en negatieve trainingen alleen maar tegenwerken. Dit boekje staat vol met handige tips die je goed kunt gebruiken.

Mijn mening: Zoals hierboven genoemd staan er handige tips in voor de training van de hond. De hond trainen is een belangrijk onderdeel van de opvoeding. Daarom vind ik het persoonlijk wel fijn om een bonus boekje zoals dit erbij te krijgen.

Je Labradoodle laten komen op commando.
Dit is een erg klein boekje en bestaat uit maar 15 bladzijden. Dit boekje verteld je hoe je in 8 simpele stappen je hond het commando aan kunt leren om naar je toe te komen. Per stap wordt beschreven hoe je dit doet en waarom het belangrijk is.

Mijn mening: Het is een erg kort boekje, maar dat is begrijpelijk aangezien het boekje maar over 1 commando gaat. Ondanks dat het zo klein is, is het wel een erg duidelijk boekje en worden de stappen goed beschreven. De druk wordt ook gelegd op positieve training, wat natuurlijk de beste manier van trainen is.

Bonus boekje 3, Labradoodle geheimen. Honden training geheimen.
Labradoodle geheimen bonus boekje 4. Je Labradoodle laten komen op commando.
Bonus boekje 5, Labradoodle geheimen. 101 manieren om snel het gedrag van je Labradoodle te verbeteren.

101 manieren om snel het gedrag van je Labradoodle te verbeteren.
Het laatste bonusboekje bestaat uit 21 bladzijden waarin je 101 manieren vind om het gedrag van je Labradoodle te verbeteren. Deze manieren worden verdeeld in 5 delen: Het beïnvloeden van het gedrag, oefeningen, structuur en leiderschap, gezondheid en voeding en probleemgedrag. Daarnaast staan er nog wat filmpjes in die je kunt bekijken voor meer informatie.

Mijn mening: Het is een prima boekje om een keer door te lezen. Het is leuk dat er wat filmpjes aan toegevoegd zijn, al zijn het geen geweldige filmpjes en één van de filmpjes is verlopen en kan helaas niet meer bekeken worden. Al met al de moeite waard om te lezen maar Piet de Jong had dit beter kunnen doen.

Mijn mening?

Dan komen we nu uiteindelijk aan bij mijn mening! Laten we maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik vind het een erg goed handboek voor de Labradoodle. Inmiddels heb ik al meerdere reviews geschreven over verschillende handboeken over hondenrassen. Ik vond persoonlijk dat dit één van de betere boeken is die Blue Sky Marketing (de uitgever) heeft uitgegeven.

Het boek bestaat uit 200 bladzijden en bevat maar 1 plaatje in de tekst. De rest van de bladzijden staan dus bomvol met informatie. Het boek heeft een goede opbouw en begint met het nadenken over een Labradoodle kopen en eindigt met euthanasie en het rouwen over de hond. Hierdoor hoef je niet heen en weer te gaan in het boek en kun je gewoon de logische volgorde volgen.

Ik ben weer positief verrast over de inhoud van het boek. Alle onderwerpen worden ongelofelijk uitgebreid beschreven en alle informatie wordt goed onderbouwt. Er staat geen overbodige informatie in het handboek en de druk word altijd gelegd op een positieve training. Ook in de bonus boekjes zie je dit weer terugkomen en wordt goed uitgelegd waarom je het zo moet doen.

Review geheimen handboek

Na je dit boek hebt gelezen weet je wat je kunt verwachten als je een Labradoodle in huis neemt en hoe je het best deze trouwe viervoeter kunt verzorgen en opvoeden. Het enige gedeelte dat misschien wat minder informatief was, voor mij persoonlijk, was het gedeelte over de speciale training. Het is leuk dat de Labradoodle dat kan, maar de meeste hondeneigenaren zullen hier niet mee bezig gaan.

Naast het handboek dat vol met informatie staat krijg je er ook 5 bonussen bij. Deze boekjes zijn misschien van matige kwaliteit, maar het zijn dan ook gratis bonusboekjes waar toch nog wel handige informatie in staat. Het is alleen wel jammer dat er zoveel overlap is met het hoofd handboek.

Mijn conclusie: Dit handboek is het geld zeker waard. Je hebt ontzettend veel informatie bij de hand en dit kan je helpen veel problemen te voorkomen. Het is informatief, leest makkelijk en kan je veel geld op andere problemen besparen.

Wie is Piet de Jong?

Op de website stelt Piet de Jong zich voor als Labradoodle kenner. Hij zegt dat hij al 35 jaar ervaring heeft met dit speciale ras. Persoonlijk klinkt mij dat sterk aangezien er nog maar ruim 40 jaar met dit ras gefokt word. Hij schrijft dat hij zelf veel fouten heeft gemaakt met dit ras en anderen wil helpen dit te voorkomen.

Piet de Jong is een fictief persoon die het gezicht is voor het Labradoodle geheimen handboek. Dit wordt wel vaker gedaan met online producten om hun eigen identiteit geheim te houden. De uitgever ‘Blue Sky Marketing’ (hieronder vernoemd) heeft meer handboeken over honden die zijn geschreven door een nep identiteit. Dit betekend natuurlijk niet dat de kwaliteit van het handboek er minder door is.

Labradoodle Eboek

Het E-book is uitgeven door ‘Blue Sky Marketing’. Deze hebben een Kamer van Koophandel nummer. Ik heb zelf goede ervaringen met deze uitgever. Ik heb regelmatig contact met ze gehad en meerdere E-books van hun ontvangen en gelezen. Ook zijn de reacties die ik online heb gevonden positief.

Reviews Labradoodle geheimen handboek

Ik heb online rond gezocht naar wat anderen van dit boek vinden. Hier is de facebook pagina: https://www.facebook.com/Labradoodle-vriend-885989454769579. Deze pagina heeft meer dan 4.500 volgers en likes. Hieruit kunnen we concluderen dat veel mensen erg positief zijn over dit handboek. Deze pagina is nog zeer actief en elke dag word er hier nog wat gepost door de eigenaar van de pagina.

De reviews over dit boek die ik online gevonden hebben zijn zo goed als allemaal positief. Iedereen is het er wel over eens dat Piet de Jong een fictief persoon is, maar dat de inhoud van het boek erg goed is en zeker de moeite waard.

Wat is de prijs en is dit het waard?

De prijs van het boek is € 37,00 euro. Naar mijn mening is dit een eerlijke prijs voor alles wat je krijgt. Het handboek van de Jack Russell zelf zou het geld al waard zijn, en dan krijg je er ook 5 bonussen voor niets bij. Als je het handboek goed volgt kun je veel problemen met je Jack Russell voorkomen. Ook bespaard het je de kosten voor professionele begeleiding of hulp.

Je hebt een 60 dagen ‘niet goed geld terug’ garantie. Wat de reden ook is. Je kunt dus nog 2 maand je geld terug krijgen als het product je niet aan staat.

Garantie Labradoodle geheimen handboek

Ook interessant