Border Collie geheimen handboek cover

Review: Border Collie geheimen van Henk Bakker

Dit is een review van het handboek voor de Border Collie: Border Collie geheimen – Alles wat je moet weten over de Border Collie. Dit handboek is geschreven door Henk Bakker. Wat er allemaal in het boek besproken wordt kun je hieronder vinden! Benieuwd naar de mening van mij en anderen over dit boek? Scroll dan nog wat verder omlaag.

We zullen het ook hebben over de schrijver, de betrouwbaarheid en of het de prijs wel waard is. Tot slot krijg je bonus boekjes bij de aankoop. Van deze boekjes kun je in dit artikel ook een korte samenvatting vinden zodat jij weet wat je aankoopt en of het het waard is voor jou!

Het betreft een E-boek, en is online aan te kopen en te downloaden. Na aankoop had ik het E-boek en de bonussen direct op de mail.

Ga nu naar het Border Collie geheimen handboek!

Border Collie geheimen – hoofdstukken overzicht.

Het Border Collie handboek is geschreven door Henk Bakker en bestaat uit 13 hoofstukken. Daarnaast heb je nog een voor- en nawoord en bespreekt hij nog veel gestelde vragen in het boek. Hieronder zal ik per hoofdstuk een korte samenvatting geven zodat jij weet wat je per hoofdstuk in grote lijnen kunt verwachten. Het boekt telt van titelblad tot colofon 179 bladzijden.

Border Collie geheimen handboek review

Hieronder vind je de inhoudsopgave van het handboek. Klik op een onderwerp om een kleine samenvatting over het hoofdstuk te lezen.

Mijn mening over het Border Collie geheimen handboek.

Na het handboek gelezen te hebben vielen mij een aantal dingen op in vergelijking met de andere handboeken voor honden waarover ik een review heb geschreven. In het algemeen was ik meer tevreden over dit boek dan over veel van de andere boeken. Hier waren een aantal redenen voor.

Allereerst vond ik het heel fijn dat elk onderwerp ingeleid werd met een kleine inleiding zodat je gelijk weet waar het onderwerp precies over gaat. Hij verteld vaak wat er in het hoofdstuk voorkomt en waarom hij het hier over gaat hebben. Daarnaast staat er een plaatje aan het begin van elk hoofdstuk (behalve hoofdstuk 13) waardoor de hoofdstukken nog net wat beter van elkaar kan onderscheiden. Waarom hoofdstuk 13 geen plaatje heeft is voor mij een raadsel.

De schrijver probeert niet de Border Collie aan iedereen aan te smeren. Het is dus geen verkoop praatje over de Border Collie, maar echt een informatief boek dat je helpt je eigen keuzes te maken met de Border Collie. Ik vind het zelf erg goed dat hij meerdere keren nadrukkelijk zegt dat de Border Collie geen hond is voor mensen die geen ervaring hebben met honden. Als jij nog nooit een hond hebt gehad en gelijk een Border Collie aanschaft kan dit voor veel problemen zorgen en de hond is er uiteindelijk de pineut door.

Border Collie pup

Daarnaast maakt de schrijver geen keuzes voor jou, maar helpt hij om de keuzes te maken. Elke Border Collie kan weer verschillende behoeften hebben. Daarom kun je geen vast advies geven voor bijvoorbeeld wat voor voer je kiest of wat voor activiteiten je met de hond onderneemt. Door de manier van schrijven kun jij bepalen wat het best is voor jouw Border Collie.

Er komen een aantal belangrijke onderwerpen aan bod zoals bijvoorbeeld de aanschaf van de Border Collie bij de juiste fokker, de hond mentaal en fysiek bezig houden en het trainen van de hond. Deze onderwerpen worden erg uitgebreid beschreven en de focus ligt op de juiste onderwerpen. De Border Collie is weinig vachtverzorging nodig, dus daar zal Henk ook niet maar over door blijven ratelen.

Wat ik persoonlijk minder vind van het Border Collie handboek is dat de inhoudsopgave geen bladzijden weergeeft. Daarnaast kun je ook niet op de hoofdstukken klikken waardoor je zelf elke keer heen en weer moet scrollen als je iets specifieks wilt opzoeken. Daarnaast ontbreken sommige onderwerpen waar mensen wel graag over willen lezen. Het laatste hoofdstuk over de oudere Border Collie had wat uitgebreider gekund bijvoorbeeld en zo missen er hier en daar wat punten, maar de meeste informatie is wel te vinden in het handboek.

Wat is de mening van andere over het handboek?

Na veel te zoeken op het internet zijn er niet heel veel reacties over het handboek te vinden. Niet positief, maar ook niet negatief. Er zijn wel een aantal andere reviews van het handboek. De mening van deze reviewers komt redelijk overeen met mijn mening hierboven. Zover ik kon vinden waren alle reviewers positief over het handboek.

Border Collie volwassen actief

Één van de reviews zegt bijvoorbeeld ook dat het een goed boek is met veel informatie over de Border Collie, maar soms is de informatie wat oppervlakkig. Ook deze reviewers zeggen dat het een duidelijk en overzichtelijk handboek is. Andere reviewers zijn nog positiever dan mij over het handboek en prijzen het de lucht in.

Gratis bonus boekjes

Als je het Border Collie handboek aanschaft krijg je er 5 gratis bonusboekjes bij! Dit zijn allemaal kleinere boekjes van een mindere kwaliteit, maar aangezien ze gratis zijn is het toch een leuke extra. Een aantal titels zeggen dat het over de Border Collie gaat, maar deze bonusboekjes zijn eigenlijk allemaal meer voor honden in het algemeen. Hieronder zal ik per bonus boekje in een paar zinnen beschrijven waar het over gaat en wat ik er van vind.

Hieronder vind je de bonusboekjes. Klik op een boekje voor de korte samenvatting.

Henk bakker de schrijver en de uitgever Blue Sky Marketing.

Henk Bakker wordt voorgesteld als de schrijver van het handboek, maar dit lijkt mij een fictief persoon. Veel mensen worden sceptisch als ze zien dat het een fictief persoon is, maar ik vind het begrijpelijk. Veel producten op het internet worden verkocht door fictieve personen om hun eigen identiteit verbogen te houden. Ik heb zelf regelmatig contact gehad met de schrijver van het boek en krijg altijd snel en nette berichten terug. Wie het ook is, ik vind het altijd een plezante conversatie en heb hem of haar altijd kunnen vertrouwen.

Border Collie geheimen handboek

Blue Sky Marketing is de uitgever van het handboek. Dit bedrijf heeft een KvK nummer en heeft ook de andere handboeken uitgegeven waarover ik een review heb geschreven. Ik heb hier altijd goede ervaringen mee gehad en ik vertrouw ze zeker. Ik heb veel ervaringen met tevreden mensen die handboeken hebben gekocht van dit bedrijf. Daarnaast hebben een aantal mensen het geld terug gevraagd, en dat geld stond vaak dezelfde dag nog weer terug op de rekening.

Is het handboek het geld waard? Niet goed geld terug!

Om deze vraag kort te beantwoorden: Ja, ik vind het zeker wel het geld waard. Het E-boek kost €37,00 euro wat weinig geld is voor alle informatie die je krijgt. Door het handboek op de juiste manier toe te passen kun je veel valkuilen en fouten voorkomen, wat je weer veel geld kan besparen. Daarnaast staan er veel tips en tricks in die je normaal van professionele hondentrainers krijgt. De gratis bonus boekjes zijn samen weinig geld waard, maar het is toch een mooie toevoeging om erbij te krijgen voor die prijs.

Daarnaast is er nog de “niet goed, geld terug” garantie. Mocht het boek jou niet aan staan, voor wat voor reden dan ook, dan kun je het geld terug krijgen en het boek houden. Dit kan tot 60 dagen na de aankoop. Hierdoor loop je geen risico dat je investeert in een verkeerd boek. Ik heb persoonlijk ervaring met mensen die helaas niet helemaal tevreden waren met handboeken van deze uitgever. Zij hadden dan meestal het geld binnen een dag of twee alweer terug op de rekening staan.

Ook interessant.