Jack Russell handboek van Jan Kramer

Review: Het complete handboek voor de Jack Russell van Jan Kramer

Dit is mijn review over het handboek van de Jack Russell. In dit artikel deel ik mijn ervaring en mening over het handboek. Ik vertel je iets over de schrijver van het boek, de uitgever en wat je allemaal krijgt voor je geld. Daarnaast kun je een korte samenvatting van het boek vinden.

Of dit handboek goede informatie bevat en het geld waard is kun je hieronder lezen! Het betreft een E-book, nadat je het boek hebt besteld kun je het direct downloaden. Je kunt dus direct beginnen met lezen.

Wat komt aan bod in het Jack Russell handboek?

Dit boek is geschreven voor iedereen die van plan is een Jack Russell te kopen, er al één heeft of voor mensen die simpelweg geïnteresseerd zijn in dit energierijke ras. Er staat ook informatie in die voor veel andere hondenrassen gebruikt kan worden, maar de focus is duidelijk de Jack Russell.

Jack Russell

Het handboek telt maar liefst 192 pagina’s die onderverdeeld zijn in 8 grote hoofdstukken. Het begint rustig, met een voorwoord van 2 bladzijden waarin hij verteld over zijn eerste Jack Russell en waarom hij dit handboek heeft geschreven. Voor hem was het vallen en opstaan met de Jack Russel. Hij wil met dit handboek anderen helpen de valkuilen te voorkomen waar hij in gevallen is.

Hoofdstuk 1. De Jack Russell
Het eerste hoofdstuk telt 36 bladzijden. Het voorwoord is het begin van het eerste hoofdstuk. Vervolgens beschrijft hij in de overige 34 bladzijden wie en wat een Jack Russell is. Hierin wordt alles over de Jack Russell tot in detail beschreven. Jan Kramer verteld hierin over de geschiedenis, het uiterlijk, het karakter, de rasstandaard, waarom de Jack Russell een speciale hond is, of hij bij jou past en wat de voor- en nadelen zijn van een Jack Russell.

Jack Russell handboek

Hoofdstuk 2. De aankoop van een Jack Russell
“De aankoop van een Jack Russell” is 30 bladzijden. Dit hoofdstuk is onder verdeeld in; Een reu of teef, pup of volwassen hond, waar moet je geen Jack Russell kopen, tips voor het kiezen van een goede fokker, belangrijkste vragen aan de fokker, tips voor het kiezen van een gezonde pup en het kiezen van het juiste temperament.

In dit hoofdstuk wordt alles beschreven waar je mogelijk aan kunt denken tijdens de aanschaf van een Jack Russell. Nadat je dit hoofdstuk hebt gelezen zul je weten wat voor Jack Russell jij zoekt en waar je hem of haar het beste kunt kopen. Ook leer je waar je op moet letten en welke vragen je moet stellen aan jezelf en de fokker.

Hoofdstuk 3. Je puppy mee naar huis nemen
Dit hoofdstuk bestaat uit 19 bladzijden. De onderwerpen die hierin besproken worden zijn; Je huis puppyproof maken, de eerste dagen, benchtraining en zindelijkheidstraining.

In dit hoofdstuk verteld Jan Kramer je de eerste stappen na het aanschaffen van een Jack Russell puppy. Hierin wordt o.a. besproken wat je allemaal in huis moet halen en hoe je het huis veilig maakt voor je puppy. Dit wordt ook weer tot in detail beschreven. Ook wordt er beschreven wat je kunt verwachten in de eerste dagen en waar jij je op kunt voorbereiden.

Hoofdstuk 4. Opvoeding en training
Het volgende hoofdstuk telt 41 bladzijden vol met interessante en nuttige informatie. Dit is misschien wel het belangrijkste hoofdstuk van het handboek. Door de opvoeding en training bepaal jij hoe je jou Jack Russell vormt. In dit hoofdstuk heeft Jan het over; Discipline en de leider van een roedel, gehoorzaamheidstraining, tips om ongewenst gedrag te voorkomen, basiscommando’s aanleren, socialiseren, clickertraining en tips voor het trainen van je Jack Russell.

Jack Russell handboek

In dit hoofdstuk geeft Jan Kramer je veel informatie over het groot brengen van een Jack Russell op een verantwoorde manier. Nadat je dit hoofdstuk hebt gelezen heb je alle basis trainingen gehad (in combinatie met hoofdstuk 3). Het gedeelte over ongewenst gedrag voorkomen, is een gedetailleerd stuk met veel oorzaken en oplossingen. In de andere onderwerpen in dit hoofdstuk wordt uitgebreid beschreven hoe je, enkele simpele stappen, de trainingen aanpakt.

Hoofdstuk 5. Leven met een Jack Russell
Ook dit hoofdstuk bestaat uit 41 bladzijden. Dit is één van de belangrijkste hoofdstukken voor het opvoeden samen met hoofdstuk 4. De volgende onderwerpen worden hierin besproken; Dagelijkse routine, voeding, gezondheid, verzorging en vakanties en reizen.

Dit hoofdstuk begint met een uitleg over welke voedingstoffen de Jack Russel nodig is en waarom. Ook wordt beschreven in welke producten deze voedingsstoffen zitten. In het gedeelte over gezondheid worden veel ziektes en erfelijke aandoeningen besproken. Welke symptomen zie je en wat betekend dit voor je hond? Vervolgens wordt er per lichaamsdeel verteld hoe je dit het best kunt verzorgen en welke vaccinaties je Jack Russel moet hebben. Het hoofdstuk sluit af met wat je kunt doen met de Jack Russell als je op vakantie gaat o.i.d.

Hoofdstuk 6. Sport en show
De laatste 3 hoofdstukken bestaan uit bijzaken, en zijn aanzienlijk korter dan de andere hoofdstukken. Dit hoofdstuk is 9 bladzijden lang. Zoals de naam al zegt gaat het over hondensporten en shows. Hierin staat o.a. waar de Jack Russell wel of niet goed in is en waarom. Daarnaast wordt erin verteld wat de sporten inhouden. De sporten die besproken worden zijn; behendigheid, agility en flyball.

Jack Russell handboek

Verder worden de volgende onderwerpen nog besproken; gedrag, gehoorzaamheid, reddingswerk en jacht. Tot slot gaat het over hondenshows. Jan Kramer verteld wat hondenshows inhouden en hoe een hond kan deelnemen. Daarnaast vermeld hij welke kwaliteiten als fouten worden gezien in shows en wat diskwalificerend kan zijn. Het hoofdstuk sluit af met het kopje: ‘wat kan je verwachten tijdens een show’ gevolgd door wat tips.

Hoofdstuk 7. De gouden jaren
‘De gouden jaren’ gaat over de laatste levensjaren van de Jack Russell. Hier vind je de onderwerpen (voor een oudere Jack Russell); Een gezonde evenwichtige voeding, actief bezig zijn, regelmatig op bezoek bij de dierenarts en ouderdomskwaaltjes. Dit laatste onderwerp word tot in detail besproken over 4 pagina’s. Jan verteld hierin over o.a. artrose, zicht- en gehoorvermogen, het gebit, euthanasie en nog een paar andere ouderdomskwaaltjes.

Hoofdstuk 8. Veel gestelde vragen
Het laatste hoofdstuk zijn 17 veel gestelde vragen van mensen over de Jack Russell. Standaard vragen zoals: hoe oud een Jack Russell wordt en of hij goed met kinderen om kan gaan worden besproken. Maar ook vragen over de kleuren van de Jack Russell, gedragsproblemen en wat de kosten zijn voor een Jack Russell pup.

Het handboek wordt afgesloten met een nawoord van Jan Kramer en wat handige links van o.a. het FCI en Jack Russell sites.

Geïnteresseerd in het Jack Russell handboek? Ga snel hier verder!

De bonussen die je er gratis bij krijgt

Naast het Jack Russell handboek krijg je er ook 5 gratis bonussen bij. Al deze boekjes zijn kleiner dan het grote handboek van de Jack Russell. De boekjes bevatten extra tips en adviezen over het opvoeden en trainen van je Jack Russell. Hieronder zal ik de boekjes benoemen met een korte uitleg over de inhoud.

Succesvolle tips voor de verzorging en opvoeding van je Jack Russel. Onmisbare informatie in een notendop.
Dit is de eerste bonus en bestaat uit 25 bladzijden waarvan op 23 bladzijden informatie staat. Dit boekje gaat in het begin vooral over het aanschaffen van een Jack Russell pup. Hier zit wel wat overlap in met hoofdstuk 2 uit het Jack Russell handboek. Verder gaat het in dit boekje over de eerste paar dagen dat je de Jack Russell hebt, en wat hierbij komt kijken. Ook staan er een aantal basis commando’s in. Deze commando’s worden simpel uitgelegd. Al met al een leuk boekje als bonus.

Jack Russell handboek bonus 1
Jack Russell handboek bonus 2

Jack Russell Vriend. Leer stap-voor-stap hoe jij het probleemgedrag bij je Jack Russell voor eens en altijd kunt oplossen!
Dit boekje gaat voornamelijk over de leiding nemen over je hond. Hierin wordt o.a. beschreven waarom rangorde hier een grote rol in speelt. Het gaat ook over gedragsproblemen en hoe je hier het best mee om kunt gaan. Het boekje telt 35 bladzijden waarvan er 31 vol met informatie staan. Dit boekje pakt hoofdstuk 4 van het Jack Russell handboek, en gaat hier dieper op in. Het is een interessante bonus die je goed kunt gebruiken bij het opvoeden van je Jack Russell.

Honden training geheimen. Ontdek de geheimen van professionele hondentrainers.
Dit boekje heeft 31 bladzijden en 28 daarvan bevatten informatie. In dit boekje staat een mooie beschrijving over het trainen van je hond. Er wordt uitgebreid in beschreven wat je wel en niet moet doen. Er worden verschillende activiteiten en methoden in besproken. Jan Kramer geeft ook een aantal mooie voorbeelden waarom je bepaalde dingen aanpakt zoals hij dat beschrijft. Zeker de moeite waard als bonus boekje.

Jack Russell handboek bonus 3
Jack Russell handboek bonus 4

8 Simpele technieken om je hond te leren komen op commando.
Naar mijn mening is dit het minst goede boekje van Jan Kramer. Het bestaat uit 14 bladzijden waarvan er 12 informatie geven. Het boekje is een stappenplan om je hond te leren komen. Dit is in het algemeen een vrij simpel commando en gaat veel mensen vaak al wel goed af. Het is leuk om een keer doorheen te bladeren, maar verwacht er niet te veel van.

De perfecte Jack Russell. 101 manieren om snel het gedrag van je Jack Russell te verbeteren.
Dit bonusboekje wordt niet op de verkoop pagina benoemd maar komt erbij als extra bonus zodra je het Jack Russell handboek koopt. Zoals de naam al zegt, zijn er 101 manieren om het gedrag van je Jack Russell snel te verbeteren. Het gaat hierin o.a. over voeding, oefeningen, structuur en leiderschap. Een leuke toevoeging aan de bonus boekjes.

Mijn mening?

Het boek is erg uitgebreid en bevat ongelooflijk veel informatie over de Jack Russell. Per hoofdstuk staat er maar 1 plaatje in waardoor er meer ruimte over blijft voor daadwerkelijke informatie. De onderwerpen worden uitgebreid en duidelijk beschreven en het handboek heeft een mooie opbouw. Het begint met de aanschaf en eindigt met de laatste levensjaren van de Jack Russell.

In het boek wordt heel duidelijk besproken wat het karakter is van een Jack Russell en hoe je hier goed mee om gaat. Ik heb zelf met meerdere Jack Russells gewerkt en kan bevestigen dat het erg nuttige informatie is. Het is nuttig de informatie uit dit boek te kennen omdat de Jack Russell een sterk karakter heeft.

Jack Russell handboek review en ervaring

Jan Kramer verteld veel over de Jack Russell. Je kunt twijfelen aan de informatie, maar het mooie van dit handboek is dat hij alles onderbouwt wat hij zegt. Hij haalt vaak het verleden van de Jack Russell erbij om bepaalde karaktereigenschappen te verklaren. Daarnaast verteld hij niet alleen de positieve kanten van de Jack Russell, maar ook de negatieve kanten. Hierdoor krijg je een goed beeld van dit energierijke hondje.

Veel voorkomende problemen die ik heb ervaren met Jack Russells worden ook in dit boek besproken. Hier heb ik nog het één en ander van kunnen leren. Het is erg handig om dit soort informatie te hebben als je zelf een Jack Russell wilt aanschaffen. Als bepaalde gedragingen eenmaal in je hond zitten is het erg lastig om dit weer af te leren. Dit handboek helpt je deze problemen te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen!

De bonussen zijn misschien van wat mindere kwaliteit, maar dat betekend niet dat ze slecht zijn. Ik was wat minder tevreden over het 4e bonusboekje over je hond leren komen. De rest van de bonus boekjes zijn leuk en interessant om door te lezen.

Mijn conclusie: zeker de moeite waard om dit handboek te kopen. Mocht je alsnog teleurgesteld zijn dan kun je de eerste 60 dagen nog je geld terug krijgen!

Wie is Jan Kramer?

Jan Kramer

Op de verkoop site van het Jack Russell handboek stelt Jan Kramer zich voor als Jack Russell kenner. Hij heeft 35 jaar ervaring in het trainen, opvoeden en verzorgen van Jack Russells. Zelf is hij vaak de fout in gegaan met Jack Russells toen hij er nog weinig van af wist, en hij wil met dit handboek anderen helpen om dit te voorkomen.

Jan Kramer is een fictief persoon die het gezicht is voor het Jack Russell handboek. Dit wordt wel vaker gedaan met online producten om hun eigen identiteit geheim te houden. De uitgever ‘Blue Sky Marketing’ (hieronder vernoemd) heeft meer handboeken over honden die zijn geschreven door een nep identiteit. Dit betekend natuurlijk niet dat de kwaliteit van het handboek er minder door is.

Het E-book is uitgeven door ‘Blue Sky Marketing’. Deze hebben een Kamer van Koophandel nummer. Ik heb zelf goede ervaringen met deze uitgever. Ik heb regelmatig contact met ze gehad en meerdere E-books van hun ontvangen en gelezen.
Ook zijn de reacties die ik online heb gevonden positief.

Reviews Jack Russell handboek

Ik heb op het internet gezocht naar ervaringen van andere mensen over dit handboek. De facebook pagina is hier te vinden: https://www.facebook.com/JackRussellVriend/. Hierop kun je zien dat ze ongeveer 2.700 likes en volgers hebben. Hieruit kunnen we concluderen dat mensen positief zijn over het handboek. Helaas is er maar weinig te vinden qua ervaringen van mensen die het boek hebben gekocht.

Daarnaast heb ik reviews over het handboek gelezen op het internet. Zo ver ik heb kunnen vinden, zijn alle reviews positief over het handboek en raden ze dit product aan als je geïnteresseerd bent in Jack Russells. Dit komt voornamelijk omdat het een uitgebreid handboek is met ongelooflijk veel handige informatie.

Wat is de prijs en is dit het waard?

De prijs van het boek is € 37,00 euro. Naar mijn mening is dit een eerlijke prijs voor alles wat je krijgt. Het handboek van de Jack Russell zelf zou het geld al waard zijn, en dan krijg je er ook 5 bonussen voor niets bij. Als je het handboek goed volgt kun je veel problemen met je Jack Russell voorkomen. Ook bespaard het je de kosten voor professionele begeleiding of hulp.

Je hebt een 60 dagen ‘niet goed geld terug’ garantie. Wat de reden ook is. Je kunt dus nog 2 maand je geld terug krijgen als het product je niet aan staat.

Garantie Jack Russell handboek

Ook interessant